Repertoire

Het Nuenens Mannenkoor heeft vanaf het begin een groot en gevarieerd repertoire opgebouwd. Op basis van een recente enquête onder de leden is hieruit een actueel basis repertoire van een 60-tal partituren geselecteerd. Uit dit basis repertoire is vervolgens een kernrepertoire van een 20-tal partituren gekozen die de leden van het koor graag zingen en waarvan de kwaliteit van de uitvoering doorlopend op peil wordt gehouden. De keuze voor de selectie van dit actuele repertoire is in vergelijking met het eerder opgebouwde repertoire gebaseerd op de volgende uitgangspunten:

• Meer aandacht voor populaire jaren ’60 – ’70 muziek en populair klassiek
  • Inperking van het aantal religieuze en Slavische muziekstukken
  • Optimaal aansluiten bij de muzikale interesses van de huidige koorleden.

Het actuele repertoire vindt u <hier>.

Dit repertoire is een levend document. Het koor beoogt regelmatig nieuw repertoire in te studeren en uit te voeren. De basislijst wordt daarmee up to date gehouden.